Outfit voor Fenne, work in progress

Friday, December 03, 2010

Het moet bijna 500 jaar geleden zijn dat ik nog iets op deze blog gepost heb! Zo voelt het in elk geval.
In 2008 ben ik heel enthousiast begonnen aan een gloednieuwe outfit voor mijn middeleeuwse personage Fenne. Ondertussen ben ik met een beetje geluk ongeveer halfweg.

Work on a new hood.

Wat al gedaan is: een eenvoudige grijze jurk met enkele knoopjes aan de pols and hals, een open kaproentje, witte sokken en geruite kousen en een linnen huve of kapje.
Wat nog moet: een kaproen met knoopjessluiting, een warme wollen overrock, en een paar wanten. Aan de eerste twee dingen ben ik nu aan het werken.

Inserting gores.

It must have been 500 years since I last posted to this blog! It feels that long anyway.
In 2008 I started work on a new outfit for my medieval character Fenne. Two years later I'm about half way completing it.

Pattern pieces cut to size for a new winter dress.

What is already finished: a simple grey dress with buttons at the wrists and chest, an open hood, white socks and checked stockings and a linen huve or cap.
What still needs work: a hood with buttons, a warm woollen winter dress, mittens.

You Might Also Like

4 reacties | replies

Subscribe