DB-meubelweekend versie zoveel

Sunday, September 20, 2009


Dit weekend (19 en 20 september) hadden we weer een meubelmaakweekend. Eindelijk, want het was er al twee keer bij ingeschoten eerder dit jaar. We waren maar met een kleine groep, want velen konden niet, of lieten gewoon niets horen. Machteld was er natuurlijk bij, maar zij zorgde vooral voor baby Beishuizen, en kwam af en toe gezellig in de tuin zitten. Intussen werkten Bertus, Nijso en ik in de lekkere septemberzon aan twee dingen: de tweede tafel die nog af moest, en een nieuw project dat ik had verzonnen: een kist voor algemeen gebruik, die kan functioneren als spullenopslag en zetel/bijzettafeltje. We gaan er, hoe overdreven pretentieus, ook nog een bakje in bouwen, met dubbele bodem, om onze waardevolle moderne spullen in te verstoppen.


Toen ik aankwam zaterdagochtend, exact om 10.03, zoals ik had beloofd, was er helemaal niemand. Ik vreesde al dat Nijso een verkleinmachine had uitgevonden als in 'Honey, I shrunk the kids!', of dat er iets mis was, maar ze bleken naar de rommelmarkt te zijn, en kwamen om 10.40 aangefietst, terwijl ik in de zon zat.
Bertus was er even later ook, en had Isis niet meegenomen want die was gestresst, ofzo.
's Avonds hebben we vanwege het echt geweldige weer gebarbecue't en toen Machteld ging slapen (redelijk bijtijds) bouwden we een grote fik en gingen aan de slag met mijn fotocamera om artsy sluitertijdexperimenten uit te halen. We joegen de cola er in no-time door (omdat het bier slechts in kleine hoeveelheden voorradig was) en gingen toen het vuur uit was binnen discussiëren. Uiteraard over zeer intellectuele onderwerpen, en de volgende ochtend gingen we daar gewoon mee door. Zo bedachten we hoe interessant het zou zijn om pootloze kikkers in een terrarium te zetten met ontvleugelde vliegen, en te zien wat er gebeurde.


Uiteindelijk is de tafel bijna afgekomen (Bertus en ik moesten een foutje van Nijso herstellen) dus we hopen die volgend seizoen in elk geval in gebruik te nemen, en de kist is uitgezaagd, nu moeten de delen nog op elkaar gepast worden en met een mooie strakke constructie worden verlijmd. Na een goed maal van andijvie stamppot met veel kaas, gingen Bertus en ik naar huis; ik reisde echter met Nijso, die over Arnhem naar Brussel ging.


Het was een goed, productief en gezellig weekend, dat we snel over gaan doen met Roborally erbij.

Laurens

You Might Also Like

0 reacties | replies

Subscribe